I denne artikelserie vil du møde en række af Ticketmasters medarbejdere. Denne gang er det Claus Petersen fra Client Support, der for nylig har været til Backstreet Boys-koncert i New York og gerne underholder sine kolleger med sin sang.

Hvor længe har du arbejdet for Ticketmaster?
Jeg har arbejdet hos Ticketmaster siden februar 2018 (snart 4 år, hvor blev tiden af?) i Client Support. Jeg kom fra en stilling som billetchef på Det Ny Teater i København, hvor jeg havde et godt kendskab til Ticketmaster-systemet, men jeg ønskede at vide mere om, hvordan det hele foregik bagved. Heldigvis åbnede muligheden sig for, at en stilling blev ledig og jeg skyndte mig at søge den.

Hvad arbejder du med?
Jeg er, som nævnt, ansat i Client Support, hvor jeg er kontaktperson for forskellige arrangører, som er alt fra teater, kulturhuse og arenaer til gymnastik. At det spænder så bredt, er ekstremt spændende, da alle mine arrangører har forskellige tilgange til, hvordan de ønsker deres events skal være, og det kræver, at man holder tungen lige i munden. Det vigtigste for mig er at have den personlige kontakt med arrangørerne og en god dialog om, hvordan vi bedst muligt får solgt deres billetter.

Hvad er dit bedste tip for at sælge flest mulige billetter?
Jo før jeg kan få en oprettelse ind, jo bedre. Jeg elsker at kunne nørde med eventen, komme med forslag til arrangøren om, hvad vi kan gøre og tage fat i vores marketingsafdeling, så det kommer til at se fedt ud ved salgsstart.

Hvad er din største liveoplevelse?
Jeg nåede lige nøjagtigt en tur til New York inden COVID19 virkelig blev en ting. Vi var en masse venner, som var af sted og vi var alle enige om, at vi ville en tur ”down memory lane”. Vi havde derfor købt billetter til Backstreet Boys, som endte med at være en kæmpefest, med sange fra dengang vi var børn/unge og lavede de svedigste boyband-moves.

Hvornår stod du sidst foran en scene?
Det var afviklingen af Minds of 99 i Parken. Det at kunne lukke 50.000 mennesker ind igen som de første i Europa var det vildeste. Nerverne inden vi åbnede dørene og publikums glæde og energi omkring endelig at være tilbage til en koncert – den oplevelse glemmer jeg aldrig.

Hvad er det bedste ved at arbejde hos Ticketmaster?
Det bedste ved at arbejde i Ticketmaster er KLART mine kollegaer. Jeg har aldrig været et sted, hvor der er så meget varme og plads til at være den, man er. Med alle de afviklinger, vi er ude på i løbet af et år, bliver vi en form for lille familie, og vi kender alle sammen hinanden virkelig godt. Derfor glæder jeg mig ekstra meget til at kunne komme ud og afvikle koncerter og festivaler og stå med en ISKOLD fadøl bagefter og igen at sige: ”Vi gjorde det fandeme”.

Fun fact
Mine kollegaer synes, jeg synger rigtigt dårligt, og det er jeg ret uenig med dem i, og jo mere de siger det, jo mere synger jeg – hahaha!