Fans kan nu se frem til en endnu nemmere og mere brugervenlig oplevelse på de spillesteder, der tilhører Academy Music Group (AMG). AMG, der i UK ejer og driver de største klubber og venues, er blevet partnere med Ticketmaster i forbindelse med udrulning af digitale billetter på tværs af alle AMGs spillesteder – og dermed den første arrangør og venueejer, der indfører mobilbilletter på tværs af hele virksomheden.

Fordelene ved digitale billetter vil ændre fanoplevelsen til det bedre ved at gøre den enklere fra start til slut. Den nye teknologi vil blive brugt i Londons ikoniske spillesteder, O2 Academy Brixton og O2 Shepherd’s Bush Empire sammen med samtlige af AMGs øvrige O2 Academy venues inklusive Glasgow, Liverpool, Leeds, Birmingham mfl.

Denne lancering følger i kølvandet på den succesfulde implementering af 100 % digitale billetter i O2 Academy Brixton i oktober sidste år i forbindelse med fire shows med den britiske electronicaproducer, musiker og DJ Four Tet. Four Tet-arrangementerne repræsenterer et skift til “mobile-first”-billetformidling idet alle billetter blev leveret direkte til koncertgængernes mobiltelefoner.

Så foruden at gøre oplevelsen mere smidig og sømløs for fans, er dette endnu et stærkt værktøj i forhold til at sikre, at billetterne havner hos ægte fans og ikke billethajer og svindlere.

Således har dette partnerskab givet AMG mulighed for at udnytte det nyeste værktøj fra Ticketmaster som et svar på den stigende efterspørgsel fra fans i forhold til at øge sikkerheden ved billetkøb uden at dette påvirker brugervenligheden. Billetterne bliver leveret til køberens telefon og kan nemt overføres til en ven via køberens profil.

I tilgift til den mere personlige oplevelse i forbindelse med billetkøbet, baner digitale billetter derfor vejen for øget sikkerhed, mindre billetsvindel sammen med andre sidegevinster – fx at vi lærer koncertgængeren bedre at kende – ikke kun køberen af billetterne.

Graham Walters, Chief Operating Officer, Academy Music Group siger: “Vi har testet digitale løsninger med Ticketmaster i løbet af det seneste år. Platformen er meget brugervenlig og vi er blevet overvældet af den positive modtagelse fra musikfans, da systemet giver dem mulighed for at holde styr på deres billetter direkte fra deres mobil”.

Andrew Parsons, MD Ticketmaster UK tilføjer: “Digitale billetter er fremtiden, og vores partneskab med Academy Music Group er endnu et skridt fremad i vores mission for at sætte mobilen i centrum. At denne teknologi nu er i luften på samtlige af AMGs venues er en kæmpe milepæl på denne rejse. Digitale billetter gør live nemmere for fans og vi glæder os til at se dem blive brugt til de helt store shows i 2019 og frem”.