Emails er fortsat en af de vigtigste informationskanaler, når vores fans leder efter nye arrangementer. Derfor er det desto mere vigtigt, at det indhold vi viser til vores fans i nyhedsbreve er relevant og vedkommende. Ticketmasters ugentlige nyhedsbrev er derfor ikke længere redigeret af mennesker, men bliver skabt af en algoritme – en prædiktiv intelligens – der tilpasser hvert enkelt nyhedsbrev modtagerens præferencer.

Hvor vi tidligere har udsendt en blanding af kurateret og automatiseret indhold er vi nu gået over til at lade indholdet være 100 procent bestemt af algoritmen. Det giver et langt mere relevant og personligt nyhedsbrev – der genererer flere klik, mere trafik og naturligvis flere solgte billetter. Det mindsker desuden også risikoen for at modtageren bliver træt af nyhedsbrevene og framelder sig.

Siden vi skiftede til 100 procent automatiseret indhold har vi oplevet et markant løft i klikrate, en fortsat høj åbningsrate og et fald i antal modtagere, der framelder sig nyhedbrevene.

Hvordan fungerer det?
Når du som arrangør har billetter i salg hos Ticketmaster, vil du automatisk få glæde af vores automatiserede nyhedsbreve. Algoritmen bruger historisk data, som fx billetkøbshistorik og geografi sammen med data om modtagerens browserhistorik for at fylde nyhedsbrevet med relevante anbefalinger.

Du behøver altså ikke at foretage dig noget for at nå ud til de af vores 430.000 fans, der af den ene eller anden årsag kan have interesse i netop dit arrangement.

Det samme gælder vores suite af automatiserede emails. Her bruges den samme data til at udsende automatiske emails på løbende basis. Det kan fx være når dit yndlingsband går i salg med en ny turné, at der havner en påmindelse i din inboks. Det kan også være du har kigget på et bestemt arrangement, men ikke købt billet, hvilket resulterer i en påmindelse om, at det stadig er muligt at få billetter.

Disse, og en stribe af andre automatiserede emails samt vores landsdækkende, individuelt tilpassede nyhedsbrev, er med til at eksponere dit arrangement for endnu flere fans, øge trafikken til dit billetsalg og sælge endnu flere billetter.

Hvis du vil vide mere om vores automatiserede emails eller dine øvrige muligheder for markedsføring på vores platforme, så er du velkommen til at kontakte os på marketing@ticketmaster.dk.