Ticketmaster er nu officielt også til stede i Asien. Med opkøbet af Tixcraft i Taiwan og lanceringen af Ticketmaster Singapore (tidligere APACTix) er Ticketmaster nu oppe på i alt 32 markeder globalt. Med denne udvidelse af rækkevidden, vil asiatiske fans nu kunne få glæde af vores fanservice og stabile platform, mens artister og arrangører på det nye kontinent vil få adgang til de mange fordele ved vores globale ekspertise og innovative billetløsninger.

Ticketmaster er som bekendt verdens førende billetformidler med flere end 500 millioner billetter solgt årligt. Det er derfor naturligt, at vi løbende spejder efter muligheder for at udvide forretningen til nye markeder. I Asien er markedet for liveunderholdning i vækst, hvilket gør det desto mere oplagt at Ticketmaster ekspandere i denne retning.

Udviklingen begyndte egentlig allerede tilbage i 2019, hvor Ticketmaster sikrede sig en plads i Singapore Sports Hubs komité, der er afgørende for, om man bliver valgt som billetudbyder af de lokale promotere. Sports Hub Singapore er knudepunkt for liveunderholdning i Singapore og omfatter det nationale stadion med plads til 55.000 tilskuere, et lukket stadion med en kapacitet på 12.000 (det primære valg af spillested til arenakoncerter, som fx U2 og Mayday) samt en mindre arena med plads til 3.000. Hertil kommer en række mindre faciliteter.

Mark Yovich, President of Ticketmaster International, udtaler: “Med købet af den markedsledende Tixcraft i Taiwan og lanceringen af Ticketmaster Singapore har vi etableret to fantastiske baser med lokale eksperter, der kan hjælpe livescenen frem i sydøstasien. Vi indfører samtidig en høj standard af service og løsninger til regionens arrangører samt en sikker og nem fanoplevelse takket være vores markedsplads”.

Den tidligere direktør for APACTix, Chad Phillips, er blevet udnævnt til ny direktør for Ticketmaster Asien med base i Singapore.