Råd nr. 1: Brug penge! 

Hvis du vil have succes med din markedsføring på Facebook, så slipper du ikke for at skulle til lommerne. Mange arrangører, og særligt mindre arrangører, har ikke ubegrænsede midler til markedsføring, og det er derfor vigtigt at bruge pengene rigtigt.

Det findes der desværre ikke en nem opskrift på. Men du kan gøre en masse for at skabe de optimale betingelser for din kampagne. Et godt værktøj er Facebooks Power Editor tool, hvor du nemt kan få et indtryk af, hvordan din kampagne kan forventes at performe afhængig af fx valg af målgruppe, placering, platform osv.

Det er også en god idé at analysere dine kampagner på efterkant, så du kan se hvilke, der nåede langt ud for få penge og hvilke der var relativt dyrere per klik, view, konvertering eller hvad dit mål nu var.

Råd nr. 2: Engagér din målgruppe!

Vellykket markedsføring og kommunikation handler i al sin enkelhed om at levere det rette budskab til den rette modtager – også på Facebook.

Mange begår den fejl at betragte Facebook som en kommunikations- eller reklamekanal – det er det ikke. Det er et socialt fællesskab, hvor du i praksis beder dine følgere om at holde et skilt op foran alle deres venner, når de liker eller kommenterer dit indhold.

Derfor er det bedre at fokusere på dine følgere end på din virksomhed eller dit brand – for hvis du opnår engagement fra dine fans, følger eksponeringen af dit brand automatisk med.

Byg dine opslag op omkring mennesker i stedet for produkter, brand o.lign. og gør hvad du kan for at give dine budskaber et menenskeligt, personligt touch, hvor du opfordrer til dialog. Brug desuden Facebook Insights til at se, hvilken type opslag, der genererer flest likes, delinger og kommentarer, så du kan kopiere dine succeser i fremtiden

Råd nr. 3: Kom i gang med Facebook Live!

Det kræver lidt mod at gå LIVE på Facebook for første gang, men lige i øjeblikket er det en god idé at gøre det alligevel.

Det er fordi Facebook giver forrang til Live og dermed øger din chance for at nå længere ud over rampen med dit budskab – ikke mindst fordi dine fans automatisk får en besked i Facebook-appen, når du går live. Og hvis du, som de fleste af vores arrangører, arbejder med liveoplevelser, så er Facebook Live som skabt til din virksomhed.

Så slug kamelen og gå live. Men husk sørge for god lyd, hvis der er tale – for der er ingen undertekster i Facebook Live.