Google Analytics 4

Hvad er Google Analytics 4?

Google Analytics 4 (GA4) er den nyeste version af Google Analytics. Det er en helt ny udgave af webanalyseværktøjet, som giver dit marketingteam mulighed for mere effektivt og fleksibelt at analysere brugerdata og skabe forbedrede kampagneresultater.

GA4 arbejder på tværs af platforme og baserer sig ikke udelukkende på cookies. Systemet bruger i stedet en event-baseret datamodel til at opsamle brugerdata, som fokuserer på brugerens aktivitet. Dette giver dig et bedre indblik i, hvordan din målgruppe færdes på hjemmeside eller i apps.

På tværs af platforme

GA4 er designet til at måle på tværs af både websteder og apps. Det giver et bedre helhedsbillede, når flere forskellige platforme inkluderes i rapporteringen.

Udvidede indsigter

GA4 giver flere muligheder for at tilpasse din opsætning, med udvidet hjælp fra Googles AI. Det gør det nemmere at identificere brugere, som med højere sandsynlighed vil skabe konverteringer.

Privatlivspolitik

GA4 designet efter hensyn til at efterleve privatslivspolitik jf. GDPR-lovgivningen, og baserer sig derfor ikke udelukkende på cookies.

Den 1. juli 2023 lukker traditionel Universal Analytics ned. Det betyder, at du skal skifte til GA4, hvis du stadig vil modtage data i dit eget setup. Du vil stadig kunne tilgå dine historiske data efter denne data, men nye data vil udelukkende komme via GA4.

Hvad du skal gøre

Send dit nye measurement-ID til [email protected] i det følgende format

G-XXXXXXXXXX

og vi implementerer ID’et i dit købsflow på ticketmaster.dk

Cross Domain-tracking

1.

Under GA4 Property Settings, gå ind under ‘Data Streams’ og vælg det data stream, du vil opsætte crossdomain-tracking for.

2.

Scroll ned og vælg ‘More Tagging Settings’ og ‘Configure your domains’.

3.

Indtast de domæner, du vil inkludere i trackingen på tværs af domæner.

Klik ‘Save’.

For mere information, kontakt os på [email protected]