Den direkte forbindelse mellem arrangør og fans
I en tid, hvor publikum bombarderes med information fra alle sider i apps og sociale medier, har nyhedsbreve vist sig at være en vigtig kanal, et slags fristed, til at nå ud med relevant indhold om live-events.
Et nyhedsbrev skaber kendskab og interesse, og selvom det endda ikke konverterer direkte, så kan det i sig selv aflede salg via en anden kanal, fx via sociale medier eller vira betalte søgeordskampagner, osv. – selvom det var mailen der i første omgang skabte interessen. Det er den optimale blanding af kanaler, der i sidste ende skaber salget, og her er nyhedsbrevet en vigtig brik i spillet. Kunderejsen er sjældent lineær.
Hos Ticketmaster har vi udviklet nyhedsbrevet til en strategisk kommunikationsplatform, der både informerer og konverterer – og de mere end 550.000 modtagere af vores nyhedsbrev er et klart bevis på formatets styrke.
Kommunikation, der engagerer og konverterer
Nyhedsbreve er ikke bare en informationskanal – de er et salgsværktøj. Ifølge vores publikumsundersøgelse fra juni 2025, udført af Kantar, angiver 16% af den danske befolkning (der har deltaget i et event inden for det seneste år), at de modtog information om eventet via nyhedsbrev.
550.000
abonnerer på vores nyhedsbrev
16%
angiver nyhedsbrevet som primær kilde til information om live-events
Kvalitet frem for kvantitet giver resultater
Vi prioriterer kvalitet frem for kvantitet i vores udsendelser. Ved at sende nyhedsbreve til personer med en dokumenteret interesse i specifikke genrer, kunstnere eller genrer, opnår vi højere engagement og konvertering. Resultatet er færre afmeldinger og mere effektive kampagner.
Smart segmentering – målrettet kommunikation
Når du som arrangør bestiller et nyhedsbrev hos os, sikrer vi, at budskabet når den rette målgruppe. Segmenteringen er bl.a. baseret på:
- Tidligere køb
- Onlineadfærd
- Geografisk placering
- Genrepræferencer
- Interesse for lignende events og kunstnere
Denne tilgang sikrer, at indholdet opfattes som relevant og værdifuldt – og at det rent faktisk fører til billetsalg.
+40%
åbningsrate på vores nyhedsbreve
?
modtagere af vores segmenterede nyhedsbrev – lad os bygge målgruppen sammen
Automatiserede udsendelser – altid relevante
Ud over segmenterede og redaktionelle nyhedsbreve sender vi automatiserede nyhedsbreve baseret på brugerens digitale adfærd, uden ekstra omkostninger for dig som arrangør. Eksempler inkluderer:
- Påmindelser om kommende events (som modtageren har billet til)
- Notifikation, når salget til brugerens favoritartist eller -event går i gang
- Mail, hvis brugeren har efterladt en billet i kurven – eller vist interesse.
Disse giver modtageren nyttige og personlige oplysninger – og øger sandsynligheden for billetkøb.
En kanal for arrangører, der vil nå bredt ud
Med over en halv million modtagere og stadig mere målrettede udsendelser er vores nyhedsbrev en stærk kanal for arrangører. Gennem strategisk segmentering, fokus på kvalitet og tæt samarbejde med vores arrangører bygger vi bro mellem fans og live-events – og fremskynder de udsolgte sale.
Bliv arrangør hos os
Klar til at sælge dine billetter via Ticketmaster?
Vil du sælge dine billetter via en af Danmarks største webshops og samtidig samarbejde med den billetformidler, der har de bedste partnere i branchen?


