Én af de forespørgsler, vi oftest får fra arrangører, er udvidet indsigt i- og viden om billetkøbere samt adgang til detaljerede data om målgrupper. Vi arbejder løbende på at levere det bedste dataoverblik og information om din målgruppe nem at overskue, så du har mulighed for at målrette dine markedsføringstiltag så præcist som muligt.

Derfor har vi nu skræddersyet en rapport, som vi tænker, vil tjene de fleste af arrangørers behov, og som du fra oktober vil få tilsendt den første mandag i hver måned, og som viser den seneste måneds trafik og tendenser for dine events på ticketmaster.dk.

Du kan også få direkte adgang til den dynamiske rapport ved at række ud til os. Får du det, kan du tilgå rapporten efter behov, og du kan filtrere efter, hvilket events og hvilken periode, du ønsker information om.

I screenshottet ovenfor får du en lille forsmag på, hvad du får adgang til. Rapporten indeholder 3 detaljerede sider:

  1. Tendenser og overblik – dette er et hurtigt overblik over dine events salg inden for den seneste måned. Vær OBS på, at der er tale om Google-data, så du kan ikke bruge rapporten som 1:1 målstok for dit salg. Rapporten viser kun data for de brugere, der har takket ja til cookies (typisk mellem 60 og 80%), så brug den til at blive klogere på tendenser. Du får også en procentuel sammenligning med salget fra den foregående måned, og du kan nemt se, hvilke af dine events, der driver mest trafik og salg samt den din gennemsnitlige billetpris og hvor mange billetter pr. ordre, din målgruppe køber.
  2. Trafikoversigt – her kan du se, hvor trafikken til dine events på ticketmaster.dk kommer fra. Det vil sige, hvad har dine betalte kampagner fx affødt af besøg og konverteringer, og hvor stor en andel af dine besøgende kommer direkte fra din egen hjemmeside og andre. Du får også et hurtigt overblik over, hvor stor en andel af trafikken, der genereres af vores automatiserede og manuelle markedsføring.
  3. Geodemografi – hvilken alder har din målgruppe, hvilken enhed benytter de, og hvor kommer de fra? Det finder du svar på her. Dataene er repræsentative, men det er samtidig begrænset, hvor præcis data Google kan indsamle om alders- og kønsdemografi. Herudover er det også en tommelfingerregel, at en stor del af de besøgende geografiske placering desværre peger mod landets største servercentre. Så hvis du undrer dig over, at København og Ballerup samt Aarhus altid ligger i Top 3, så har du forklaringen. Resten af byerne i listen er mere relevante at se på. Husk, at du altid kan trække en geografisk rapport i TM1 Reports, hvis du vil have de faktiske geografiske data.

God fornøjelse med at nørde med vores rapporter – og send endelig feedback eller skriv til os på [email protected], hvis du ved en fejl ikke modtager din rapporter første gang, mandag den 7. oktober.


Blik for fremtiden
Forretningsløsninger
Vores service
Samarbejd med os
Andy White, Freelance WordPress Developer London