Vidste du, at presale er en af de mest succesfulde muligheder, du har hos Ticketmaster? Presale former hele salgscyklussen, og kan hjælpe til med at måle, hvor stor efterspørgslen på dit event er.

I det følgende giver vi et par bud på, hvordan du bedst udforsker rækkevidden for dit event, og hvordan du bedst når helt ud til din målgruppe:

E-mail-marketing

E-mail er stadig en af de mest effektive og udbredte platforme, du kan gøre brug af. Med den optimalt segmenterede modtagerliste er e-mail-marketing den sikreste vej til potentielle publikummer – nøglen til succes er at lave den mest overbevisende og fængende overskrift, hvor du skiller dig ud fra mængden.

For at segmentere din modtagerliste skal du overveje bl.a. tidligere købshistorik, fan-demografi og interesser. Husk altid at følge alle retningslinjer for privatliv og datakilder i henhold til GDPR, når du indsamler og bruger disse oplysninger.

Samarbejd med tredjeparter

Overvej også at samarbejde med tredjeparter, både de store og små. Uanset om det er partnerskab med lokale netværk eller grupper på sociale medier, er dette en hurtig måde, hvorpå du når godt ud i et bredt netværk.

For at finde samarbejdspartnere, skal du lede efter grupper og virksomheder, som appellerer til din målgruppe, så er du hurtigt godt i gang. Desuden har Ticketmaster en række samarbejdspartnere, som også kan udnyttes til særlige tilbud. Spørg ind til dette på mailen i bunden af artiklen.

Find og udnyt the rigtige influencere på sociale medier

I den digtale æra har populære profiler på sociale medier en betydelig magt og mulighed for at fange følgerenes opmærksomhed. Det gælder i større og større omfang også Danmark. Et samarbejde med de rigtige influencere kan bringe dit salg mod nye højder via organisk reach.

  1. Definer din målgruppe: Presale eller ej, for at markedsføre et event, skal du have en klar idé om hvem din målgruppe er. Hvis du umiddelbart ikke ved det, kan du snakke med artisten, kigge nærmere på deres tidligere events, eller se, hvordan de bliver fulgt på forskellige sociale medier.
  2. Identificer de bedst egnede sociale kanaler: Forskellige sociale kanaler passer til forskellige målgrupper. For eksempel bruger Gen Z oftere Snapchat og TikTok, hvor Gen X er mere til stede på Facebook og Instagram.
  3. Vær til stede på de kanaler du gerne vil ramme, og research: Led efter enkeltpersoner eller sider, der har en betydelig følgerskare inden for din målgruppe og skab indhold der passer til deres publikum. Husk at holde øje med deres aktivitetsniveau og kvaliteten af deres indhold.

Hvis du vil vide mere om presale eller har yderligere spørgsmål, så kontakt os på [email protected].