Din danske Ticketmaster-profil er nu global. Og med den en ny fantastisk feature. Fremover kan fans nemlig med deres lokale profil købe billetter på tværs af Ticketmaster-markeder – med samme brugernavn og password.

Fans vil fremover kunne bruge deres profil til at købe billetter i Australien, Belgien, Canada, Finland, de Forenede Arabiske Emirater, Holland, Irland, Mexico, New Zealand, Norge, Polen, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Tjekkiet, Tyskland, USA og Østrig!

Med denne nye måde at bruge Ticketmaster på gør vi det nemmere for fans at købe billetter og administrere dem på tværs af landegrænser.

Når fans første gang logger ind på den nye globale profil, vil de – udover at skulle lave et nyt password – blive bedt om at oplyse et telefonnummer, som skal bruges til verificering. Telefonnummeret vil kunne bruges til at gendanne profilen samt foretage ændringer på profilen (2-faktor-autorisation). Det vil fortsat være muligt at administrere markedsføring og andre præferencer direkte via profilen.

Her er, hvad Global Account-tiltaget betyder for Ticketmaster-brugeren:

Hvordan ændres måden, som fans får adgang til ‘Min Profil’ på?                          
Vi introducerer nu en ny måde at logge ind på, hvor fans fremover kan få adgang til ‘Min Profil’ på størstedelen af eksisterende Ticketmaster-sites (Australien, Belgien, Canada, Finland, de Forenede Arabiske Emirater, Holland, Irland, Mexico, New Zealand, Norge, Polen, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Tjekkiet, Tyskland, USA og Østrig) med et enkelt sæt globale loginoplysninger. Fans vil blive bedt om at angive ét enkelt password på tværs af deres konti og derefter bruge et telefonnummer til at verificere deres konti.

Hvad vil der ske med den enkelte fans’ profil, næste gang vedkommende logger ind?

  • Hvis fans allerede har mere end én profil på forskellige Ticketmaster-sites med den samme e-mailadresse, forbinder vi deres konti. Næste gang de logger ind, vil vi bede dem om at angive ét enkelt password til de forbundne konti.
  • Hvis en fan derimod kun har én profil, men tilgår et Ticketmaster-site i et andet land, vil de blive bedt om at afgive samtykke til, at vi opretter profilen i det pågældende land og automatisk linker dem ved hjælp af deres eksisterende password.

Hvad vil der ske med den enkelte fans’ markedsføringspræferencer?
Fans kan fortsat administrere deres markedsføring og andre præferencer for hver profil separat med mulighed for at tilmelde sig markedsføring eller vælge ikke at blive kontaktet af Ticketmaster.

Hvordan administrerer fans deres fakturerings- og leveringsoplysninger?
Faktureringsoplysninger og leveringsadresse administreres separat for hvert marked og vil ikke blive knyttet til deres globale identitet.

Hvad vil det betyde for den enkelte fans’ profildata?

  • Hvis fans allerede har mere end én profil på forskellige Ticketmaster-markeder, forbinder vi deres konti og opretter en global profil ved at slå eksisterende data sammen. Fanprofiler omfatter: E-mail, fornavn, efternavn, land, postnummer, telefon og sprog, hvis det er relevant.
  • Hvis fans kun har én profil, men går ind på et Ticketmaster-site i et andet land, så kopierer vi profilen til det nye marked. Eksisterende profildata vil blive delt og brugt til markedsføring, hvis den pågældende fan har givet sit samtykke.

Kan fans anvende ét enkelt password til alle deres konti?
Den nye måde at logge ind på betyder, at fans fremover kan bruge et enkelt password til at logge ind på ‘Min Profil’ på andre Ticketmaster-sites.

Er det krævet af fans at tilføje deres telefonnummer til Min Profil?
Ja. Alle eksisterende og nye fans på Ticketmaster vil blive bedt om at oplyse et telefonnummer for at verificere deres identitet.

Fans vil blive bedt om at indtaste et gyldigt fastnet- eller mobilnummer og vil derefter modtage en engangskode via talebesked eller SMS. Når de har indtastet koden for at verificere deres identitet, vil telefonnummeret blive tilknyttet deres profil og vil kunne bruges til at gendanne profilen eller til at verificere deres identitet, når de foretager ændringer på deres profil (2FA).

Hvad hvis fans har andre konti med forskellige e-mails?
Vores nye måde at logge ind på vil kun være mulig, hvis fans anvender den samme e-mailadresse til deres konti på forskellige markeder. Hvis fans har mere end én profil, men de bruger forskellige e-mailadresser, vil vi ikke linke disse konti, og de vil blive behandlet som værende helt separate.

Hvad hvis fans ikke ønsker at oprette en Global Profil?
Hvis fans ikke ønsker, at en eksisterende profil skal bruges til at få adgang til et andet Ticketmaster-marked, kan de vælge ikke at fortsætte. Hvis fans stadig ønsker at bruge Ticketmasters hjemmesider og apps, kan de registrere en profil med en anden e-mailadresse.

Hvorfor foretager vi disse ændringer?
Vi introducerer denne nye måde at logge ind og administrere konti på, for at gøre det endnu nemmere for fans at deltage i events i forskellige lande.