MIDiA årlige rapport om brugere af streamingtjenester til music er landet, og den rummer et par interessante pointer.

Ikke overraskende, så er antallet af abonnenter på musikstreamingtjenester i stærk vækst med 523.9 millioner musikabonnenter i slutningen af Q2 2021 mod blot 109.5 millioner året før.

Spotify er fortsat på toppen med den største markedsandel (31%), hvilket er en tilbagegang på et par procent fra året før, men ikke et udtryk for at Spotify ikke er vokset, da tjenesten samtid skriver sig for en større tilvækst af abonnenter end nogen anden musikstreamingtjeneste.

Forklaringen er snarere, at flere nye streamingtjenester har gjort deres entré samt at konkurrenterne i andre dele af verden, fx kina og Rusland, har øget deres markedsandele.

Og der er fortsat et stykke ned til listens andenplads, Apple Music, der pt. sidder på 15% af markedet.

Kilde: MIDiA Research. Hele artiklen med en opsummering af rapportens hovedpointer kan findes her.

Og vidste du iøvrigt, at Ticketmaster har et strategisk samarbejde med Spotify, der betyder, at de koncerter du har i salg hos Ticketmaster eksponeres og markedsføres af Spotify?

Spørgsmål til dette samarbejde kan rettes til marketing@ticketmaster.dk.